Wednesday, February 11, 2009

LEADERS IN ISLAMIC FINANCE SUMMIT 2009

Although expanding at a healthy rate, the Islamic finance industry has failed to maximise its growth potential over recent years. However, since the collapse of conventional banking and capital market systems, global interest in Islamic finance is growing rapidly as financial institutions around the world clamber for liquidity.

This summit that will be held in Doha, Qatar (April 19-21 2009) will give rise to an opportunity for the industry to address common problems and work together to help drive the growth of Islamic finance. Let us see what happens afterwards - will there be any initiatives/actions or will there be "same all same all"?

“…We never waste the reward of anyone who did good." (Quran 18:30).

Translation - Bahasa Melayu

Walaupun berkembang dengan kadar yang agak sihat, industri kewangan Islam gagl untuk memaksimakan potensi pertumbuhannya. Tetapi, sejak kegagalan perbankan konvensional dan sistem pasaran saham, kecenderungan global pada kewangan Islam telah berkembang dengan pesatnya terutama ketika institusi-institusi kewangan seluruh dunia mencari-cari kecairan.

Sidang yang akan diadakan di Doha, Qatar (April 19-21, 2009) akan memberi peluang kepada industri ini untuk menangani permasalahan dan bekerjasama untuk meningkatkan pertumbuhan kewangan Islam. Marilah kita sama-sama lihat keputusannya - apakah akan ada inisiatif-inisiatif baru atau hanya ada keputusan-keputusan sama dan "basi"?


No comments:

Post a Comment